19 Haziran 2017 Pazartesi

Son Zamanlarda Neler Okuyorum, Neler İzliyorum?

Selam! Tam şimdi bir filmi bitirip yazının başına oturdum. E, malum yaz geldi ben de kendimi dizi/film/kitap üçlüsüne boğdum :> Yaz gelmeden hazırladığım listeleri bitirmeye çalışacağım bakalım. Şimdi sizlere; şu son birkaç haftada neler okudum/izledim onlardan bahsedeceğiim 😚

DİZİLER


Daha yaz gelmeden izlemek istediğim birçok diziye başladım, bazılarını bitirdim bile. Bakalım hangilerini sevdim, hangileri favorim oldu?



Breaking Bad

Aslında bu diziye mayıs sonu gibi başladım ancak ilk başlarda çok izleyememiştim, özellikle geçen hafta başına oturup 5-6 bölüm art arda izledim. Yorumları okuduğumda çoğu kişi dizinin yavaş işleyişinden şikayetçi. Dizi dram türünde olduğundan ağır ilerliyor, ancak çoğu izleyenin söylediğine göre dizi özellikle ve 5.sezonlarda hız kazanıyormuş. Ben en son 2.sezonu bitirdim ve bu diziye kısa bir ara verdim. Bu haftaiçi yeniden devam edeceğim 🤞



 Suspicious Partner

Yeni bölümünü sabırsızlıkla beklediğim dizi, bu bekleme işi yüzünden aslında güncel dizilere genelde başlamıyorum ancak bu diziyi acayip merak ettiğimden başlayayım dedim. Dizi 10 mayıs tarihinde yayınlanmaya başlamıştı, Ji Chang Wook oynadığı için daha en baştan listeme eklemiştim. Haziranın başı gibi sonunda başladım ve birkaç günde güncele yetiştim çünkü acayip eğlenceli bir dizi. Zaten bölümlerin nasıl geçtiğini anlayamıyorsunuz 😝 Diziye başlarken konusunu bilmiyordum, Wook oynadığı için başlamıştım açıkçası ancak dizinin senaryosundan kadrosuna kadar her şeyi gerçekten mükemmel uymuş. Özellikle farklı konusuyla diğer Kore dizilerinden sıyrılıyor bence. Yazlık bir dizi arayışındaysanız kesinlikle öneririm. Eğer dizileri indirip izleyen biriyseniz koreantürk'te her bölümün altında indirmek için tıkla yazısı var, oradan indirebilirsiniz. Koreantürk'te çoğu dizide indirme linki mevcut, aklınızda bulunsun. Bu arada dizi 40 bölüm olarak geçiyor bunu görünce gözünüz korkmasın, her bölüm 30 dakika bu yüzden 20 bölüme denk geliyor aslında ve haftada 4 bölüm yayınlanıyor *-*



Chicago Typewriter

Aslında geçenlerde bu dizinin yorumunu blogda paylaştım -buraya tıklayarak okuyabilirsiniz- yine de burada da dursun istedim. Sevdiğim diziler arasına girdi kesinlikle, kaliteli bir dizi arayışındaysanız kesinlikle öneririm. Ayrıcaa, geçenlerde Go Kyung Pyo'nun yeni bir dizide başrol erkek karakteri oynayacağı öğrenildi. Sonunda birinci erkek olacak beyefendi 😍



Skam

Bu diziyi özellikle son zamanlarda çok fazla görüyordum ve dikkatimi de çekmişti. Bir sabah öyle aniden başladım ki zaten bölümleri 20-30 dakika arası. Böyle olduğunu bilseydim daha önce başlardım 😬 Neyse, bir grup gencin ihanet, arkadaşlık, aşkla dolu lise hayatını anlatan bir Norveç dizisi -ilk kez Norveç dizisi izledim-. İlk sezon biraz sıkıldım ancak hiç vakit kaybetmeden aynı gün 2.sezona başladım ve bayıldım! Zaten en sevdiğim karakter Noora, onun sezonu olunca ayrı bir sevdim 😍 En sevdiğim ikinci karakter de William oldu o sezon. Koyu Noorhelm shipperıyım ehe ehe. 3.sezonu da kısa bir sürede bitirdim ve o sezonun ana karakteri Isak'e önceki sezonlarda biraz kızmış olsam da acayip sevdim. Özellikle Even 😍 En sevdiğim karakterlerden kesinlikle. 4.sezonu yani son sezonu pek sevemedim gibi, Sana karakterini ilk başlarda hiç sevmiyordum doğrusu. Ancak son sezonda olayları onun gözünden gördükçe bayağı ısındım ona, son sezonun tek artısı bu. Bu cuma dizi bitiyor, keşke Chris'in -diziye başlamadan önce en merak ettiğim karakter- de bir sezonu olsaydı :( 


Black Mirror

Çoğu listede geçtiği için merak etmiştim, geçenlerde ilk 2 bölümünü izledim. Ve gerçekten verdiği mesajlarla, kalitesiyle harika bir dizi. Her bölüm birbirinden apayrı ve her bölümde teknolojinin gerçek yüzünü bizlere gösteriyor. Her bölümde farklı konular işlendiğinden ve dizi kısa olduğu için hemen bitirmek istemediğimden ara ara izleyeceğim büyük ihtimalle.


Orange Marmalade

Webtoonunu severek okudum ve bitirir bitirmez de dizisine başladım. Lee Jong Hyun olduğunu görünce kesin başlıyorum dedim tabi ;) Ancak dizinin ilk bölümünden itibaren sıkılmaya başladım. Ben webtoonunu okuduğumdan mı bu kadar sıkıcı geldi yoksa dizi iyi uyarlanamamış mı bilmiyorum. Webtoonda Jae Min karakterini sevmeme rağmen dizide Shi Hoo karakterini -tabiki Jong Hyun oynadığından değil canım- daha çok sevdim. Aslında Jae Min karakterini oynayan Yeo Jin Goo'yu da seviyorum hatta yakında onun oynadığı Circle dizisine de başlamayı düşünüyorum. Ancak dediğim gibi beklentimin bayağı altındaydı, 5 bölümünü izledim ve daha da izleyeceğimi düşünmüyorum. Dizisi yerine webtoonunu okuyun bence.


Prison Break 

Yeni sezonu geldi bildiğiniz gibi, kaç yıldan sonra :') Bu dizi hakkında çok bir şey söylemeyeceğim, İZLEYİN! En sevdiğim dizidir kendisi, 6.sezon söylentileri dolanıyor. Umarım gelir de biraz daha izlerizz.


Shadowhunters

Ölümcül Oyuncaklar serisini sevdiğimden -daha 2 kitabını okudu- dizisini de acayip merak etmiştim. Bir de o filminden sonra 😍 Ama büyük bir hayal kırıklığı oldu benim için... Böyle nasıl desem dekor, oyuncular, uyarlama hiçbiri iyi değildi bana göre. Hele ki Jace ve Clary karakterleri hiç uymamış. Zaten bence Jace karakteri için en uygun kişi kesinlikle filmde oynayan Jamie. Dizinin yaklnızca ilk 2 bölümünü izledim, ancak tek sevdiğim şey Alec karakteriydi. O filmdeki oyuncudan çok daha iyi kesinlikle. Çoğu kişi 2.sezonun çok daha iyi olduğunu söylüyor, ancak ne zaman devam ederim bilemiyorum.


Strong Woman Do Bong Soon

Bu diziye başlayalı neredeyse bir aydan fazla oldu, dizi güzel hatta çok sevdim bile diyebilirim ancak başına oturup da izleyemiyorum. Ji Soo çok sevdiğim bir oyuncu ve hep 2.erkek :'( Bu dizide de 2.erkek sendromu yaşarım diye düşünürken bu dizideki karakterini hiç sevmedim. Hyung Sik'i The Heirs'te pek sevmiyordum ancak bu dizide muhteşem olmuş! Eğlenceli ve tatlı bir dizi 😻


The 100

Yaklaşık 1 yıl önce bir kez daha başlamıştım bu diziye ve geçenlerde yeniden başladım, aslında aklımda yoktu. Ama son zamanlarda İngilizce altyazılı izlemek için dili basit dizi arıyordum ve birçok kişi bu diziyi önermiş bu yüzden başladım ve dili gerçekten de anlaşılıyor. Kitap serisini hiç sevmiyorum, herkes dizisini ok daha fazla beğendiği ve dizi kitaptan bayağı bağımsız olduğu için başlamıştım önceden de. İlk bölümünü izleyip bırakmıştım, ancak bu sefer devam edeceğim kararlıyım :')

FİLMLER


Aslında daha çok fazla film izlemedim, yine de onlardan da bahsedeyim.


Kanlı Elmas (Blood Diamond)

Kesinlikle izlediğim en kaliteli ve anlamlı filmlerden! DiCaprio'nun oynadığı filmin kötü olması ne mümkün zaten. Elmasın arkasındaki tüm gerçekleri mükemmel şekilde anlatmış. Gerek duygusal gerek öğretici sahneleriyle efsane filmlerden bana kalırsa.


Mr. Nobody

Bu filmi sevdim mi sevemedim mi daha doğrusu anladım mı yoksa asıl anlamam gerekenden kilometrelerce uzak mıyım bilemiyorum. Beyin yakmalı film arayanlara.


Blue Spring Ride (Ao Haru Ride)

Ao Haru Ride animesinin live actionu. Bayağı bir önceden animesinin ilk bölümünü izlemiştim ancak öylece kalmıştı. Merak edip filmini izledim ve güzel filmdi orta derecede. Çoğu kişi animesinin çok daha güzel olduğunu söylüyor belki bir ara izlerim, neden olmasın 😏


Becoming Jane

Bir yıldan fazladır listemde, oyuncular, Jane Austen, senaryo derken beklentim tavandı. Beklentilerimi fazlasıyla da karşıladı. İngilizlerin tarihi yapımları zaten mükemmel oluyor. Romantizm, trajedi, aşk ve edebiyat dolu bir filmdi


Split

Çoklu kişilik bozukluğu dikkatimi çeken konulardan, o yüzden filmi büyük bir merakla izledim. Genel olarak film çok iyiydi bence ben rahatsız eden tek şey sonlarda işin içine doğaüstülük katılmasıydı. Filmlerin içine doğaüstülük katılmasını pek sevemiyorum sanırım, yine de öneririm.


The Grand Budapest Hotel

Tam yazıya başlamadan önce bitirdim filmi. Filmi izlemeden önce hakkında birçok yazı okumuştum ve daha izlemeden hayran kalmıştım. Stefan Zweig'dan esinlenilerek yapılmış. Her noktası ayrıntılarıyla düşünülmüş, oyunu kadrosuna zaten laf yok. Muazzam bir filmdi tek kelimeyle!


KİTAPLAR


Gelelim okuduklarıma, Sadece isimlerini yazıp geçeceğim çünkü instagram hesabımda -@kitapseverhayalperest- yorumlarını gireceğim\girdim. 

Ayın bu gününe kadar neler okudum;
Mavi Kuş / Mustafa Kutlu
Mekanik Prenses / Cassandra Clare
Tokyo Ghoul 9-10.Cilt
Masaldan Öte, Melete / Kat Howard
Lacivert/ T.Y.Mazer
Amok Koşucusu / Stefan Zweig
İki Şehrin Hikayesi / Charles Dickens
Uzumaki Manga Serisi

WEBTOON


Son zamanlarda Line Webtoon uyfulamasında da bayağı bir vakit geçiriyorum. Özellikle son zamanlarda okuduklarımı koyacağım.


Winter Woods 
*bitirdim*


Miss Abbott and The Doctor
*webtoon devam ediyor*


Salty Studio
*bitirdim*


Eggnoid
*webtoon devam ediyor*


Siren's Lament
*webtoon devam ediyor*


Super Secret
*webtoon devam ediyor*


Orange Marmalade
*bitirdim*

Eveet, bu yazım da bu kadardı. Bayağı bir konuştum bu sefer :D Bir dahaki ay da böyle bir şey yapabilirim. Sorularınız, önerileriniz -özellikle anime ve manga- olursa ya da sohbet etmek isterseniz mutlaka yorum yapın!

Not: Bu arada dizileri onlinedizicom, koreantürk, dizipub gibi sitelerden izliyorum. Filmleri ise genellikle unutulmazfilmler.co'dan. Webtoon okumak içise Line Webtoon uygulamasını indirebilirsiniz.

Not2: TvShow Time'da beni kitapseverhayalperest kullanıcı adıyla bulabilirsniz :*

6 yorum:

  1. Bende Breaking Bad'in ilk sezonunu bitirmiştim geçen sene ama hala elim 2. sezona gitmiyo. Çok yavaş ilerliyo gerçekten ve bu yüzden merak etmeme rağmen devam edemiyorum ve bu arada super secret'in çizimleri çok tatlı değil mi? sırf o yüzden okumaya başlamıştım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hele ki ilk başladığımda bayağı şaşırmıştım bu kadar yavaş ilerlediğine, ama yine de bu kadar ağır ilerlese de bir sonraki bölümü merak ediyorum :') Super Secret'ın çizimleri bayağı tatlı *-*

      Sil
  2. Ya senin dizi zevkine bayılıyorum 😻 Kore dizisi hariç Amerikan dizileri vs izleyemiyorum yok olmuyor 😂 Geçenlerde 13 Reasons Why'a başladım 4. Bölümde bıraktım konuları beni kendine çekmiyor. Cirlce'a da kesinlikle başla şu aralar izlediğim en güzel dizilerden 😻

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay, teveccühünüz :') Her tür, her yapım izliyorum ben genelde. Kesinlikle seveceğin dizilerden başlarsan daha iyi olur; Prison Break gibi. Circle merak ettiklerimden, izleyeceğim bir ara bakalım *-*

      Sil
  3. Kız Fundaa dizi zevkine ekmek bandığım💘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amanın, bu ne güzel bir yorum böyle ^.^

      Sil