16 Ekim 2016 Pazar

Sherlock Holmes - Kızıl Dosya | Kitap Yorumu

*****
Puanım: 0.8|1


Yazar: Sir Arthur Conan Doyle
Yayınevi: Martı Yayınları
Çevirmen: Sakıp Murat Yalçın

TANITIM:

Dünyanın En Ünlü Hayali Dedektifi Sherlock Holmes'un Okurla Tanıştığı İlk Roman!

En olağan suç genellikle en gizemli olandır.
-Sherlock Holmes-

Keskin zekâsı, kendine özgü yöntemleri ve dikkatleri üzerine çeken karizmasıyla unutulmaz kahramanlar listesinde sağlam bir yer edinen ünlü dedektif Sherlock Holmes'un hem okurla hem de en yakın arkadaşı Dr. Watson'la ilk tanıştığı roman oluşu, bu kitabı ayrıcalıklı kılıyor.

Yayınevimiz tarafından yayımlanan, 5 kitap ve toplam 56 hikâyenin yer aldığı seri dışında; her birinde ayrı bir maceranın anlatıldığı 4 kitaplık yeni serinin "ilk" romanı Kızıl Dosya'yı polisiye severlerin beğenisine sunuyoruz.


*****


Selam, bebekler 😌 Girmek istediğim fakat üşendiğim çok fazla yorum var. Bugünden itibaren son zamanlarda okuduklarıma öncelik vererek yorumlar paylaşıcağıım 🙆 Şimdi ise size yaptığım bir yanlışlıktan (!) bahsediceğim; ben bu kitabı temmuz ayında okumuştum fakat ne listeme yazmışım, ne yorumunu girmişim, ne de fotoğraflarımda var. O yüzden bu ay serinin devamını da okuduğumdan bu kitabı da bu aya ekledim. Şimdi benim bu hatamdan kitaba yol alalım. Sherlock Holmes'u herkes biliyordur büyük ihtimalle, ben de birkaç sene önce merak edip iki kitabını okumuştum. Bu yaz da dedim ki neden şöyle en baştan okumuyorum. Bunu düşünmem Sherlock dizisine başladığım zamanlara denk geliyor. Biraz da diziye aşık olmamdan dolayı böyle bir istek oluştu içimde. 


Araştırdım ve bu seriyi en iyi toplayanın Martı Yayınları olduğunu gördüm. 9 kitapta çıkarmış, bende ilk beş kitabı var. Bazı kitaplar hikayelerden oluşuyor, bazıları ise roman şeklinde. Ben elimdekileri bitirdim, sanırım uzun bir süre kalanı alamayacağım. Yine de en kısa zamanda almaya çalışıcağım 🌝


Bilmeyenler için Sherlock Holmes Sir Arthur Conan Doyle tarafından oluşturulan Britanyalı hayalî dedektif kahraman. İlk kitaba sonunda gelebilirsek, açıkçası en başta daha afilli, daha gizemli bir olay beklediğimden puan kırdım. Yoksa zaten ben bu seride objektif bakamıyorum pek 😁 Kitap hakkında ayrıntılı bir yorum yazamıyorum, eğer polisiye okumayı seviyorsanız hoşunuza gidecek bir seri. O yüzden ilk kitaptan bir yargıya varıp da bırakmayın sakın 🙈 Aşağıya seri sırasını (bu yayındaki) bırakıcağım ⬇


1- Kızıl Dava / Sır Perdesi Aralanıyor

2- Dörtlerin İmzası / Kayıp Hikayenin İzinde 
3- Akıl Oyunlarının Gölgesinde
4- Suç Detayda Saklıdır
5- Baskervillelerin Tazısı /Gizemli Pençelerin Laneti
6- Şüphe Asla Uyumaz
7- Korku Vadisi / Dehanın Esrarengiz Yüzü
8- Gerçekler Kanıt İster
9- Aklın Şüphesi Suçun Gerçeğidir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder