23 Ekim 2016 Pazar

Eğer Yaşarsam | Kitap ve Film Yorumu

*****
Puanım: 1|1



Yazar: Gayle Forman
Çevirmen: Ayşe Belma Dehni
Yayınevi: Pegasus Yayınları

TANITIM:

Sıradan bir günde...
On yedi yaşındaki Mia, bir genç kızın isteyebileceği her şeye sahiptir: sevgi dolu bir aile, ona âşık bir erkek arkadaş, müzik ve olasılıklarla dolu parlak bir gelecek...
... bir saniyede her şey değişir...
Bir sabah ailesiyle yolculuğa çıkan Mia'nın hayatı bir anda altüst olur. Kendini, kaza geçirdikleri arabanın enkazından yaralı bedeninin çıkarılışını izlerken bulan genç kız, parçaları yavaş yavaş birleştirince neler kaybettiğinin ve geride bıraktıklarının farkına varacaktır. Hayat ve ölüm, mutlu bir geçmiş ve bilinmezliklerle dolu bir gelecek arasındaki ince çizgide yürüyen Mia, bir günde hayatının en önemli seçimini yapmak zorunda kalacaktır.
Eğer Yaşarsam, aşkın gücünün, ailenin gerçek anlamının ve yaptığımız seçimlerin dokunaklı hikâyesi…

*****
ÖNEMLİ BİR NOT : Kitap ve film yorumunu hiçbir düzenleme yapmadan bookstagram hesabımdan alıyorum. O yüzden okuduğumu/izlediğimi söylediğim tarihler yorumu yazdığım zamana göre.


Ahh,dün gece duygu patlamaları yaşadım 😪 Bunun nedeni şu an yorumunu girmekte olduğum kitap ve ardından izlediğim filmi. Dün öğle saatlerinde tumblr'da gezinirken filmden repliklere ve fotoğraflara rast geldim. Başka zamanlarda da görüyordum ama bu sefer dikkatimi çekti ve hemen kitabı aramaya koyuldum. 


Her alıntıda daha fazla merak etmeye başladım, bir an önce okumak istediğim için pdf olarak indirmeye çalıştım. Çalıştım diyorum çünkü telefona indirdiğimde rar'da hata veriyordu ve pdf'yi açamıyordum 😥 Ardından Gonca (@evetherneyse) aklıma bilgisayarda denemeyi getirince gidip denedim ve herhangi bir sorun olmadan açıldı. Ben de dosyayı rar'dan çıkarıp telefona attım. Dün gece saat sekiz buçuk gibi başladım ve bazı kısa aralarla on bir gibi bitirdim. Saat on iki gibi de filmi izlemeye başladım ve gözüm dolu filmi bitirdim. Tabii, siz bunları instastory'de paylaştıklarımdan muhtemelen biliyorsunuzdur 😁 Şimdi gelelim, benim kitap hakkındaki düşüncelerine. Bakalım okuduğum repliklerdeki kadar etkiledi mi beni kitabın tamamı? 😌 


Öncelikle kitabın konusu her ne kadar klişe gibi gözükse de anlatımı çok farklıydı. Arada geçmişe gidip, arada şimdiye geldik. Onun yanı sıra şimdi yaşanan olaylar kısacık bir sürede geçtiği için ilk başta biraz korktum. Ama korkumun boşa olduğunu zamanla anladım, kitap çok akıcı ilerledi. Size hafifçe konudan çıtlatayımm; Mia'nın hayatı bir anda alt üst olur. Bir sabah ailesiyle yolculuğa çıkmışken, kendini kaza geçirdikleri arabanın enkazından yaralı çıkarılışını izlerken bulur. Şu kısacık kısım bile bence farklı bir konusu olduğunu fark etmek için yeterli, herhangi bir spoiler vermedim. Tamamen arka kapak yazısından uyarladım 👼 



Konuyu nasıl işleyeceklerini merak ediyordum, yazar çok iyi bir iş çıkarmış. O geçişlerde bile bütünlüğü hissediyorsunuz. Kuşkusuz benim okumaktan en zevk aldığım kısımlar Adam ile Mia'nın geçmişini okumaktı. Okudukça Adam'a aşık olmamak mümkün değil. Hatta bazı malum repliklerden sonra gözlerimden kalpler çıktı 😍 


Kitapta sıkıldığım herhangi bir kısım yok sadece çok fazla müzik terimi geçen yerler biraz rahatsız etti. Ama onlar da hikâyeyle bir bütün olarak güzel bir şekilde işlenmiş. Filmine gelirsek; aslında kitapta bahsedilenden yola çıkarak Mia'yı daha koyu renk saçlı birinin oynamasını beklerdim sanırım. Ama Chloe Moretz'i sevdiğim için onun olması daha bir mutlu etti beni 😍 Adam ise beklediğime yakındı, sadece biraz daha asi bir yüzü olan biri hayal etmiştim. Film genel olarak kitapla aynıydı, bazı ufak tefek noktalar faklıydı. Ve her uyarlanan filmde olduğu gibi kitaptaki bazı kısımlar yoktu. Mesela babasının Mia'ya ilk çello alışındaki olayı filmde görmek isterdim 🙈


Filmi bitirdikten sonra duygusal yanım ele geçirdi beni bu kadar dokunaklı anlardan sonra... Bana göre okunması gereken bir kitap, izlenmesi gereken bir film. Sadece o replikler için bile okunur/izlenir 😁 Galiba birden fazla izleyeceğim filmlere bir yenisi eklendi, replikleri ezberlemeden bırakmam 😁 Filmi izlerken sitedeki bir yorum hoşuma gitmişti. Ondan da biraz esinlenerek son diyeceğim okuyun/izleyin; kaybedeceğiniz tek şey gözyaşlarınız.

 ALINTILAR GEÇİDİ 










2 yorum:

  1. Hem filmine hem de kitabına bayılmıştım. Konusu ve işlenişi ayrı bir güzel. Hele film de özellikle bir kısımda artık ağlamaktan gözlerim bulanıklaşmıştı :D 2. filmin en kısa zamanda çıkması dileğiyle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2.film için benim de gözlerim yollarda, gelse de izlesek diyorum bir an önce :)

      Sil