16 Ekim 2016 Pazar

Ateş Çemberi (Karanlık Zihinler #3) | Kitap Yorumu

*****
Puanım:1|1


Yazar: Alexandra Bracken
Yayınevi: Parodi Yayınları
Çevirmen: Handan Sağlanmak Arlı

TANITIM:

Bu bir son değil, sonun başlangıcı.Artık lider benim. Bütün bir neslin kaderi benim ellerimde. Kuzeye, tutsak olmuş binlerce çocuğu özgürlüğe kavuşturmaya gidiyorum. Zihnimi bir silah olarak kullanmaktan Başka çarem yok. Kaybedecek zamanım yok. Hata yapma lüksüm yok. Çünkü tek bir hata, tüm dünyayı yakıp kavuracak olan bir yangının fitilini ateşleyebilir. Özgürlük nefesim kadar yakınken bana, biliyorum: Bunun geri dönüşü yok!

*****

Ağustos sonlarına doğru okuduğum halde anca girebiliyorum yorumu 🌝 Kitabı okuyarak distopya favorilerime giren bir seriyi daha bitirmiş oldum, birkaç gün fanartlara bakıp iç geçirdiğim doğrudur 🙈 



Seride en yüksek puanı bu kitaba verdim, aslında serinin en sevdiğim kitabı değildi ama seri bittiği için genel olarak bir puan gibi oldu. Konudan fazla bahsetmek istemiyorum, çünkü ilk iki kitabı okumadıysanız ne desem sizin için spoiler olucak. O yüzden bundan ziyade anlatım veya karakterler hakkındaki düşüncelerimden bahsetmek istiyorum. Seri boyu heyecan eksik olmadı, çoğu distopya/fantastik seride işin içine aşk girince olaylar bunun etrafında şekillenmeye ve merkez bu olmaya başlıyor. Karanlık Zihinler serisindeyse her şey dozundaydı, yani olaya aşk eklense bile diğer yönlerin etkisi hiç azalmadı. Sanırım en sevdiğim yönü, kendinizi hep aksiyonun içinde bulmanız 🙆



Anlatım konusunda hoşuma giden bir diğer şey; olaylardaki duyguların geçiştirelerek anlatılmaması. Bazı kitaplarda buna çok sinir oluyorum, bu yüzden bu kitapta böyle bir şey olmaması da hoşuma gitti. Genelde esas kızlarımızı sevemiyorum 🙅 Bu seride istisna olarak Ruby'e çoğu yerde kararlığından ve cesaretinden dolayı hayran kaldım. Zaten ana karakterlerden Liam'dan bahsetmiyorum 😻 



Aynı şekilde diğer karakterlerin çoğunu da sevdim. Özellikle Cole... İkinci kitapta dahil oluyor ve bana daha en baştan kendini sevdirdi 😁 Kısacası ilk iki kitaptan sonra kesinlikle bir an önce başlamanız gereken bir kitap. Serinin ara kitabı gibi olan, pek dikkat etmediğimiz bazı karakterleri anlatan hikâyelerden oluşan Karanlığın İçinden'i de okuoku alışverişimle aldım. Okumak için sabırsızlanıyorum 🙈 Bir de son olarak serinin diğer kitaplarının yorumu da blogumda var 🙆





 ALINTILAR GEÇİDİ 

Bazı insanlar bu dünyaya gelir ve etraflarında olan bitenleri bir kez olsun umursamazlardı. Yalnızca kendi isteklerine ve kendi ihtiyaçlarına odaklanırlardı. Onlar için başka hiç kimse önemli olmazdı. İçlerinde empati, acıma ya da suçluluk duygusundan eser yoktu. Bazı insanlar bu dünyaya canavar olarak gelirdi.

Liam bana doğru dönüp, ''Beni yeniden öp,''dedi.''Hayatım bir film şeridi gibi gözlerimin önünden akarken yeterince öpüşmediğimi fark ettim.''

''Evet. The Doors'la bana serenat yapmana ne demeli?''''Gülmeye başlamamış olsaydın muhtemelen şarkıyı sonuna kadar söyleyip dans ederdim,''dedi.''Gülümsemeni o kadar çok istiyordum işte.''

''Sevgilim, beni koruması için seninle Gray'in en iyi yüz adamı arasında bir seçim yapmam gerekse ben yine seni seçerdim.''

''Neden? senin canavarının benimkiyle yarışabileceğini mi düşünüyorsun?''Benimkinin ona tur bindireceğini düşünüyordum.

''Tam olarak ne yapmayı planladığını söyleyebilir misin? Onu konuşturmak için beynin yerine bedenini... Vay canına bu cümleyi beynim yanmadan bitiremiyorum bile.''

''Eğer beni kırdığının yarısı kadar bile kırdıysam seni,'' dedi kederli bir sesle, ''o halde öldür beni.Buna dayanamıyorum. Bir şey söyle. Bir şey söyle!''

''Her şey yolunda,'' dedi. ''Dürüst olmak gerekirse beklediğimden iyi hissediyorum. Liam son sınavım değil elbette. Çocuk tek gözlü, üç bacaklı, kel bir köpeği bile sever; yeter ki ona kuyruk sallasın.''

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder