16 Ekim 2016 Pazar

Anna Karenina | Kitap Yorumu

*****
Puanım: 1|1


Yazar: Lev Nikolayeviç Tolstoy
Yayınevi: İş Bankası Kültür Yayınları

TANITIM:

Lev Nikolayeviç Tolstoy (1828-1910): Savaş ve Barış, Diriliş ve Kreutzer Sonat'ın büyük yazarı, sadece toplumsal olayları değil, bireyin duygularını da olağanüstü tasvir yeteneğiyle aktarmıştır. Yazar, en ünlü eserlerinden biri olan Anna Karenina'da evlilik, aşk ve ölüm konularını derin bir gözlem gücüyle ele almış, muhteşem edebi dehasıyla işlemiştir. 1875-1877 yılları arasında Ruskiy Vestnik dergisinde tefrika edilen romanın ilk baskısı 1878'de yapılmıştır.
Pek çok yazar ve eleştirmen Anna Karenina'yı gelmiş geçmiş en büyük roman saymaktadır. Tolstoy'un bu büyük eseri birçok kez sinemaya da uyarlanmıştır.

*****


Bitirdikten sonra değerini fazlasıyla anladığım bir kitabın yorumunu giriyorum şimdi. Aşkıyla kocası, bir yandan da yaşadığı dönem ile kendi iç dünyası arasında sıkışmış bir kadındır Anna. Kitapta sanırım Anna'dan çok Levin karakterini okuyoruz, ki yazar bu karakteri kendisi ile özdeşleştiriyor bir bakıma. Dramatik bir aşk hikayesi okuyacağımı düşünürken daha çok sosyal etkileri olan bir romandı. 


O kadar basit noktalar öyle bir anlatılmış ki, okurken su gibi akıp gitmesi ve sizin çoğu kısımda yazarın üslubuna, anlatım diline hayran olmamanız mümkün değil. İnsana ait sarsıcı ve değişmez gerçekleri yüzümüze sertçe vuruyor, karakter derinlikleri ve ruh çözümlemelerindeki o başarıyı her sayfada hissediyorsunuz. Bazı tasvirleri ki hala aklımda, özellikle o doğum anları. 


Sanırım benim tek sıkıldığım nokta tarımsal problemlerin anlatıldığı yerlerdi. Şimdi kitabı bitirdikten sonra sıkıldığım kısımların bile bendeki etkisini anlıyorum. Daha fazla uzatmadan, okunması gereken bir roman. Tolstoy'dan okuduğum ilk roman oldu, ileride daha fazla kitabını okumak istiyorum. Ayrıca Anna Karenina'yı da ileride tekrar okumayı istiyorum. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder