21 Ağustos 2016 Pazar

Kül - Shani Petroff & Darci Manley | Kitap Yorumu

*****
Puanım: 0.8|1


Yazar: Shani PetroffDarci Manley
Çevirmen: Tuba Özkat
Yayınevi: Novella Dinamik

Tanıtım:

Kader önceden belirlendi. Yönetim tarafından sıkıca kontrol ediliyor. Değiştirilemez.

Madden Sumner bir Mor olarak doğdu. Sistemin en yüksek halkası. Kaderi Yediler Bakanı olmak. Dax halkanın alt tabanı olan Kül, bir Renksiz. Kaderinde gerçekleştirmesi gereken hiçbir şey yok. Buna rağmen hayatından vazgeçmiş değil. Statüsünün onu tanımlamasına izin vermeyecek. Dax ve Madden'ın yolları, özgürlüklerini kazanmak için verecekleri mücadelede hiç beklemedikleri bir şekilde birleşecek. Peki, kaderleri için savaşmaya gerçekten hazırlar mı?

*****

Okuoku'nun 9.90 kampanyası ile almıştım, kampanya ay boyu devam ediyor eğer almak istiyorsanız aklınızda bulunsun 😉 Kül, kast sistemini konu alan bir distopya. O yüzden başlamadan önce aklıma Uyumsuz gibi benzer konulu bazı seriler geldi ki bana göre kitap bazı distopyaların karışımı olmuş gibi. Ama farklı olan birçok yönü var, özellikle son kısımları. 

Kül'de insanlar renklerine göre halkalara ayrılıyor. Önem sırasına göre; mor, kırmızı, yeşil, sarı, kahverengi, barut rengi ve kül rengi. Morlar en yüksek rütbedeki insanlar iken, Küller en düşük seviyeli olanlar. İnsanlar doğdukları anda bir teste giriyorlar, bu şekilde hangi halkaya ait oldukları belirlenmiş oluyor. Üzerinden süre geçmeden yapılması gerekiyor, yoksa kaderleri kayboluyor. Bir de bu sistemin bazı kanunları var. Eğer kaderinize karşı gelirseniz yargılanmadan infaz ediliyorsunuz. Eğer kadersiz dediğimiz Kül halkasından bir çocuğu doğurursanız belirli bir vergi ödemek ile yükümlüsünüz. Zaten düzenin bu adaletsizliği ile en baştan bir kızgınlıkla okumaya başladım. Aslında kitabın yarısına kadar konuyu pek sevemedim. Fakat kurgu 300.sayfalardan sonra kitabı elimden bırakamayacağım bir hale geldi.


Şöyle spoilersız size işleyişten biraz bahsedersem; kitap bir Kül olan Dax'in ve Mor halkasından hatta geleceğin Yediler Bakanı olacak Madden'ın ağzından anlatılıyor. Olayların ilerleyişiyle beraber Dax ve Madden kendini ister istemez birbirlerinin yanında buluyorlar. Ana karakterlerimiz dışında sıkça gördüğümüz kaderi 18 yaşında ölmek olan Kül halkasından Sol, kaderi geleceğin Yediler Bakanı'nı  güldürmek olan Theron, Dax'in mor halkasından abileri Link ve Aldan ve ileride karşımıza çıkacak Hortlaklar. Şöyle adam akıllı sevdiğim bir karakter olmadı, özellikle ana karakterlerimize çoğu yerde sinirlendim ki özellikle Madden'a. Bir de Madden'ın bir sevgilisi var adı Bastin, çoğu yerde çocuğun ağzına kürekle vurasım geldi 😈

Anlatım noktasına gelirsek hakkını vermem gerekir ki kitabın hiçbir yerinde sıkılmadım, fazlasıyla sürükleyiciydi. Özellikle o son 100 sayfa falan su gibi aktı, gitti. Zaten sonunda kendimi 5 çocuğuyla ortada bırakılmış gibi hissettim. Devam kitabını sabırsızlıkla bekliyorum 🙏 Eğer son kısım bu kadar hoşuma gitmeseydi daha fazla puan kırıcaktım, o sayfaların hatrına yükselttim biraz daha. Tasarım konusunda ise; zaten ben Novella Dinamik'in kapaklarına ve tarzına bayılıyorum. Bu kitap da yine hoş bir tasarıma sahip 😍

 ALINTILAR GEÇİDİ 

Kaderin armağanı, tehlikeli bir sorumluluktur. Geleceğin gücüyle birlikte gelir.

“Seninle kafa buluyor, Bas,” dedi Madden. “O bir Renksiz. Az önce sınırları aşmış olan bir Renksiz.”

“Kader, kurtlar tarafından kullanılan bir koyun gütme sanatı.”

“Bütün kaybolan ruhlar evlerinin yolunu bulur.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder