6 Ağustos 2016 Cumartesi

Gölge Şehir - Ransom Riggs | Kitap Yorumu

Selam millet! Son zamanlarda okuduğum kitapların yorumunu ne buraya ne instagram hesabına girebildim 😥 Bunun en büyük nedeni ilgilenecek vakit bulamamam. İlk o kitaplardan başlayarak sırayla yorum girmeyi düşünüyordum fakat Gölge Şehir'i bitirince sıcak sıcak, ayrıntıları unutmadan yorumumu gireyim dedim 😏

*****
Puanım: 0.9|1


Yazar: Ransom Riggs
Çevirmen: Aslı Dağlı
Sayfa Sayısı: 440
Baskı Yılı: 2016
Dili: Türkçe
Yayınevi: İthaki Yayınları

Tanıtım:

Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocukları'nın Macerası Gölge Şehir'de Devam Ediyor! 3 EYLÜL 1940. On tuhaf çocuk, ölümcül canavarlardan oluşan bir ordudan kaçıyor. Ve onlara yardım edebilecek tek kişi var, o da bir kuşun bedenine hapsolmuş durumda.

Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocukları'nda başlayan olağanüstü yolculuk, Jacob Portman ve arkadaşlarının, dünyanın tuhaf başkenti olan Londra'ya yaptıkları yolculukla devam ediyor. Orada, müdireleri Bayan Peregrine'e yardım etmenin bir yolunu arayan tuhaf çocukları, savaş yüzünden yaralanmış bu şehrin karanlık köşelerinde korkutucu sürprizler bekliyor. Serinin ikinci kitabı Gölge Şehir'de merak uyandıran eski fotoğraflarla heyecan verici bir hikâyeyi bir araya getiren, eşsiz bir kitap. Gölge Şehir'e yapılacak bu yolculukta siz de yerinizi ayırın!

*****


Temmuz ayının ortalarında yapmış olduğum Babil.com alışverişiyle almıştım, ayın sonlarına doğru okumaya başladım ve bu ayın ilk günlerinde de bitirdim. Kitap elimde bayağı bir süründü diyebilirim, bunun sebebi sıcaklar ve vakit bulamamamdan başka bir şey değil. Hatta bir ara kitaba yazık ediyorum düşüncesiyle bırakıp başka zaman başlayayım dedim. Ancak olayların ortalardan sonra açıldığını öğrenince bundan vazgeçip okumaya devam ettim. İyi ki de etmişim diyorum çünkü 250'lerden sonra kitabı hızla bitirdim. Bıraksaydım bir daha kitabı ne zaman elime alırdım bilemiyorum 😕



Bilmeyenler için; Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocukları'nın devam kitabı. [Serinin ilk kitabının yorumu için tıkla.] Serinin ikinci kitabı kendisi, 3.kitabı olan Library of Souls ülkemizde malesef hala çevrilmedi, sabırla bekliyoruz 😣 Genelde araya kitap giren serileri okurken devam kitaplarını okumadan önce serinin bir önceki kitabının sonunu tekrardan yine okudum. Öncelikle ilk kitapta daha ortalara gelmeden heyecanlı ve aksiyonlu olaylar yaşanmaya başlıyordu. Fakat Gölge Şehir'de kitabın yarısından sonra anca başladı tam olarak olaylar diyebilirim. İlk kitabı okumayanlar için şimdi söyleyeceklerim spoiler olabilir. o yüzden size bir sonraki paragrafa atlamanızı öneririm. Kitabın büyük bir kısmı Bayan Peregrine'in kuş görünümünden kurtulup insan haline bürünmesi için çocukların yaptıklarıyla geçiyor. İlk başlarda fazla düz gelmişti, ancak bir yerden sonra olaylar artmaya çocuklar daha fazla şeyle mücadele etmeye başladılar. Sonlara doğru o ana dek doğru bildiğimizi sandıklarımızın yanlış olduklarını öğrenmek de işin farklı bir yönü. Son sayfaları ağzınız açık, şaşkın bir vaziyette okuyabilirsiniz.



İlk kitapta olduğu gibi bunda da çokça fotoğraf yer alıyordu. Sıkıldığınız yerde olayı daha gizemli ve eğlenceli bir hale getirerek okumaya devam etmenizi sağlıyorlar büyük ölçüde.


Özellikle kitabın en başında yer alan tuhaf çocukların fotoğrafları, isimleri ve yeteneklerinin olduğu bu sayfalar çok hoşuma gitti. Bazı tuhaf olmayan kişiler hakkında bilgiler de var, Jacob'ın annesi, psikolog gibi.


Şöyle bir karakterler hakkında konuşursak sanırım ilk kitapta olduğu gibi bazen Emma'ya gıcık oldum fakat yaptıklarının arkasındaki nedenleri anladıkça kızı sevmeye başladım. Baş karakterimiz Jacob hakkında ise kendimi zorlasam bile hiçbir şey hissedemiyorum. Çocuğu ne sevdim, ne nefret ettim. Benim iki kitapta da en sevdiğim tuhaf çocuk Millard'dı. Tam adı Millard Nullings olan ve tuhaf şeyleri araştırmaya bayılan görünmez oğlan kendileri. Gerek söyledikleri gerekse zekice fikirleriyle beni bayağı etkiledi 😍

Bir de hem bu kitap hem de seri için yapılmış bazı yaratıcı fanmadeler var, baktıkça 3.kitap ve film için sabırsızlanıyorum 😗



Her ne kadar serinin ilk kitabını daha çok sevmiş olsam da yazar bu kitapta kalemini daha iyileştirmiş, olayları daha net ve anlaşılır biçimde aktarış gibi geldi. Fantastik roman çok fazla okuyan biri olmadığım için o yönden eksiği veya fazlası olup olmadığını bilemiyorum. Ama genel olarak düşünürsek ilk kitabı okuduktan sonra devam edilmesi gereken bir seri. Olayın gizemli ve aksiyonlu tarafı fazlaca artıyor ve sizi 3.kitabı heyecanla beklemeye zorluyor 😋

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder