6 Temmuz 2016 Çarşamba

Gözlük | Kitap Yorumu

Herkese merhaba! Aslında çok farklı bir yazı girmeyi planlarken kendimi kitap yorumu yaparken buldum ^^ Baktım bir sürü yorum birikti, işe koyulmanın vakti geldi sanırım diyerek yazmaya başladım. Artık o diğer fikirler de başka zamana :')

*****
Puanım: 0.8|1


Tanıtım:
Müzik dinler, söyleyemeyip ağzına mühürlediği kelimeleri parmak uçlarından bloguna aktarırdı. Yağmurlu bir günde söylenen bir ezginin ardına yaslanmış yorgun ruh ile o gün tanıştı. Ruhu kaybetmişti ama kalbi kazanmaya hazırdı.
Birçok insana göre, sıradan bir hayatı vardı Ege’nin. Sosyalleşme adına yaptığı her şey elinde patlamış ve kendini birdenbire kaybedenlerin tarafında bulmuştu. Okulunda farklılıkları yüzünden sevilmeyen, dışlanan, alay edilen Gözlük'ün tekiydi. Arkadaşı yok muydu? Evet, bir tane vardı. "Bu kadar melankoli insana zarar verir," diyerek başlayan, "Sorma! Çarkıfelek izlerken bile ağlıyorum!" ile devam eden bir internet arkadaşlığıydı onunki.
Bir yaz tatilinin başlangıcında, arkadaşlığı, umudu, âşık olmayı öğreneceği bir maceraya atıldığının farkında olmadan takıldı Tuğçe’nin peşine. Okulun yaz kampı, beraberinde tüm soru işaretlerini de getirdi. Aylardır internetten konuştuğu Heiley17 isimli kullanıcının da aynı kampta olduğunu öğrendiğinde, kovalamaca ve oyunlar başlamış oldu.
Peki, Heiley17 kimdi ve neden saklanıyordu? Kalbi ejderhanın ateşinde mi atacak, yoksa kırgın bir yüreğe merhem mi olacaktı?
Ona yazmak, durduk yere gelen ağlama isteği gibiydi.
*****
Karşınızda haziran ayının sonlarında okuduğum 'Gözlük'. Kitap Babil.com aracılığıyla Ephesus Yaınları tarafından incelemem için gönderilmişti. İlk başta kalınlığı gözümü korkutmuş, tereddütte kalmıştım fakat sayfa sayısına baktığımda şaşırdım, en az bir 700 sayfa beklerken 544 ile karşılaştım. Sanırım kitabın kalınlığı özellikle kitabın kapağı ve sayfaların kalınlığından kaynaklanıyor. 
Kitabı Wattpad'de görmüş fakat okumamıştım. Bu arada Wattpad demişken, bu konuda çok fazla soru alıyorum: 'Wattpad kitapları okuyor musun?', 'Sence diğer romanlardan daha mı basit?' tarzı sorular. Ben Wattpad'de ara ara -özellikle Rs'de- kitap okuyorum ve kitaplaşmış olanlardan da birkaç tane var elimde, Gözlük gibi. Bazıları kitap olmayı hak ettiğini düşündüğüm kitaplar ve onları bayağı severek okudum. Onların dışında genellikle bu ortamda yazılan kitaplar daha basit bir dille yazılıyor ki çoğu kitapta malum klişemiz var; kötü çocuk ve iyi kızın aşkı. Yapmanız gereken ; aralarındaki kıymetli elmasları özenle bulup çıkarmak. 
Gözlük, Wattpad'de büyük bir okur kitlesine ulaşmış, oldukça popüler bir kitap. Çok fazla sevilen kitapları okumadan önce konusuna iyice bakıp öyle okuyorum çünkü genellikle popüler olmuş kitapları sevemiyorum. Gözlük'ü de okumadan önce bayağı bir inceledim; gerek konusuyla gerek hakkındaki yorumlarla. Kitap gençlik romanı olduğu için yaşım göze alınınca sevdiğimi düşündüm, eğer bu türdeki romanları pek sevmiyorsanız beklentinizi sıfır tutarak başlayın çünkü kitap buram buran gençlik kokuyor :D
Kitaba gelirsek -sonunda dediğinizi duyar gibiyim-; kendini bir 'Kaybeden' olarak gören, sosyal hayatı oldukça zayıf bir Ege ve onun internet arkadaşı Heiley17. Olaylar aylardır konuştuğu Heiley17'nin de onunla aynı okulda olup hatta düzenlenen kampa onun da gelmesiyle devam ediyor. Karakterimiz büyük bir arayış sürecine giriyor.

(Kitabın baş karakteri Ege)
Konusunu bir tarafa bırakalım şimdi. Yazın o kavurucu sıcağında bile kendini okutan bu kitabı ben gerçekten sevdim. Kitabı okurken Heiley17 hakkında her ne kadar ağır bir spoiler yemiş olsam da sonuna kadar büyük bir hızla okudum. Kitabın en sevdiğim yönü anlatımın mizahi yönüydü. Neredeyse her sayfada yüzümde tebessümle, bazı yerlerde kahkahayla okudum. Ayrıca bir sonraki sayfada ne olacak, Heiley17 kim derken insan ne kadar okuduğunun farkına varamıyor.Bu özelliklerin yanısıra beğenmediğim yönleri de oldu. Bazı kısımlardaki tahmin edilebilirlik ve olaylardaki bazı basitlikler insanı rahatsız edebiliyor. Ama kitabın akıcılığıyla çok da sorun olmadı.
Genel olarak söylersem; özellikle yaz aylarında okumak için ideal, komik ve eğlenceli  bir kitap. Dilinin yalınlığıyla okurken yorulmayacağınız ve kısa sürede bitirebileceğiniz bir roman. Birde eklemeden geçemeyeceğim; kitapta bazı cümleler vardı ki bayağı içe dokunan, derin cümleler. 
En önemli şeyi unutuyordum az kala; kitabın devamı gelicek ve serinin adı da 'Camdan Kalpler'. Büyük ihtimalle alıcağım gibi ^^

Alıntılar Geçidi 

"Avazım çıktığı kadar susuyorum."
" O halde; 'Oh My God' : 'Aman Tanrım' demekse 'Oh My Gosh', Türkçede 'Aman Tanrışkom'dur!"
"Bunca boş konuşan insanın arasında, sessiz olmak engel değil devrimdir."
"Bugün yine müziğe sarılıp yalandan gülümseyeceğim herkese."
"Şu tipe bak. Soğanı kesse soğan ağlar."
"Mahmut Tuncer'in çektiği halay gibisin yemin ediyorum. Gidiyorsun ama nereye gittiğin belli değil."

Başka yazılarda görüşmek üzere, 
XOXO.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder