3 Şubat 2016 Çarşamba

The 100&The 100 21.Gün | Seri Yorumu

Herkese merhaba! The 100 serisinin 2.kitabı 21.Gün'ü bitireli bir haftayı geçti, fakat ben daha yeni yorum girebiliyorum. Yorum girmişken serinin iki kitabının da yorumunu tek bir yazıda toplayayım dedim.

*****
Puanım:0.6|0.7




*****




Öncelikle seri 3 kitaptan oluşuyor ama ben son kitabı Eve Dönüş'ü okumadığım için bu yazımda yorumunu yazamayacağım. Serinin ilk iki kitabı benim için bütün bir filmin partları gibiydi. Bu yüzden sanki bana bir bütün gibi geliyor. 

Hemen konunun içine girecek olursak; Dünya'da meydana gelen bir nükleer felaket sonucu, kendini kurtarabilenler bir uzay gemisinde yaşamaya başlıyorlar. Bir kapasitesi olan bu uzay gemisinde gitgide nüfus arttığı için çok ağır bir sistem uygulanıyor. Suçun türüne - zengin olmanız da sayılmıyor- bakılmaksızın 18 yaşında mahkumlar öldürülüyorlar. Bu da bir çözüm sunmayınca suçlulardan oluşan 100 kişilik bir grubu Dünya'ya yolluyorlar. Yani kitabın ismi de buradan geliyor :P

Biz olayları Clarke, Wells, Glass ve Bellamy'den dinliyoruz. Açıkçası seri boyu Wells'e üzüldüm çoğu yerde. Her şey onun üstüne kalıyor ve hep yanlış anlaşılıyor :'( Bellamy'ye ise bir türlü ısınamadım. Ama en nefret ettiğim karakter Clarke kesinlikle. Kızın yaptığı her hareket gözüme batıyor. Sanırım ben kız karakterleri sevemiyorum nedensizce, çoğu kitapta başıma geliyor bu.


Bu serinin bir dizisi de var. Çok sevildiği için ben de başlamak istedim ve daha sadece 1 bölüm izledim. Ama ben ısınamadım pek diziye. Ayrıca baştan söyliyim; dizideki bazı şeyler kitaptan farklı. Kitapta olmayan bazı karakterler var.


Seride bana göre birçok yönden eksiklikler bulunuyor. Bunun yanısıra oldukça akıcı, bir oturuşta bile bitecek kadar insanı içine çekiyor. Ama dediğim gibi kurgu açısından hiç tatmin olmadım gerçekten. Konudan konuya atladığı yetmiyor gibi bazen anlatımı farklı karaktere verdiği için başka bir kısım eksik kalıyor. Ayrıca bazı kısımlarda yazar konuyla bağlantısı olmayan kendisine ait düşünceler aktarmaya çalışıyor. Bunu bazı yerde iyi verebilse de çoğu kısımda sanki birinin nasihatını dinlemek gibi geliyor.

İkinci kitap benim daha çok hoşuma gitti. Sanırım gitgide seriye alışmaya başladım. Kurgusu çok karışık olmayan, akıcı bir kitap arıyorsanız size göre. Ama etkileyici ve sizi farklı yerlere götürecek bir kitap istiyorsanız tavsiye etmem. Beyin devrelerinizi yakmayacak, keyifle okuyacağınız bir seri.

Bu da ilk kitabın diğer kapağı;










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder