14 Şubat 2016 Pazar

Marslı | Kitap Yorumu

Herkese Merhaba! Son günlerde beni ele geçiren bu okuyamama durumunu okullar açılınca -beklediğim gibi- üstümden attım ve bugün Marslı'yı bitirdim. Evet, yaklaşık 8 gündür filan elimde sürünen kitap bitti ve ben sıcağı sıcağına, her şey tazeyken bir yorum girmek için buradayım. Aslında yorumları biraz bekletirim, kitap hakkındaki düşüncelerimin oturmasını sağlamak adına. Çünkü bazen kitabın etkisi geçmediğinden yanlış fikirlere kapılabiliyorum.

*****
Puanım: 0.9|1


Kitap Adı: Marslı
Yazarı: Andy Weir
Çevirmeni: Emre Aygün
Yayınevi: İthaki
Goodreads: 4.36

Altı gün önce, Mark Watney Mars’a ayak basan ilk insanlardan biriydi. Şimdi ise, orada ölmesi neredeyse kesin.

*****
Kitabı özellikle filmi çıktıktan sonra duymayan kalmamıştır galiba. 
Altı gün sürmesi gereken görevleri fırtına sebebiyle iptal olunca Mars'tan ayrılan ekip, Mark'ı geride bırakmak zorunda kalırlar ve o da hayatta kalma çabası verir.

Bilim kurgu türündeki romanlar her zaman dikkatimi çekmiştir, sanırım özellikle astronomi ile ilgili olanları. Olumlu yorumları da duyduktan sonra kitaba büyük bir beklentiyle başladım ve beklentimi boşa çıkarmadı.

Öncelikle çoğu kişinin bahsettiği gibi kitapta çok fazla bilimsel terim ve hesaplama var. Fakat bunlar beni hiç rahatsız etmedi, aksine her sayfada beynim çalışıyor gibi hissettim. Ama yine de bazı kısımlarda kafa karışıklığı bende de oldu. 

Gülmeyi çok seven bir insan olarak kitabın çoğu yerinde gülmek hoşuma gitti. Yazarın, daha doğrusu baş karakter Mark'ın o samimi anlatımı sizi kahkahalara boğuyor çoğu yerde. Zaten kitabın büyük bir kısmı onun bu yaşam mücadelesi verdiği zamanlarda tuttuğu günlük girişlerinden oluşuyor. 

Kurguya gelirsek her an bir problemin çıkması her bilimkurguda olduğu gibi bu kitapta da var. Yani belki kurgu bir tık daha etkileyici olabilirdi. Zaten puanı da buradan kırdım.

Kitabın bir de filmi var, onu da yakında izlemeyi düşünüyorum. O kadar çok izlemek istediğim film birikti ki buna ne zaman sıra gelir bilemiyorum :'(



Yorumumu özetlersem; kitabın anlatımı akıcı, komik ve samimi. Eğer sayısal verilerden hiç hoşlanmıyorsanız o zaman sizi sıkabilir. Onun dışında fazlasıyla ilginç bir bilimkurgu romanı. Puanım 1 üstünden 0.9. Eğer almak istiyorsanız çok bekletmeyin, hala listenizde yoksa da hemen ekleyin :)

Bu da kitabın film çıkmadan olan kapağı ; 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder