13 Şubat 2016 Cumartesi

Little Bookstagram'lara Öneriler & Fotoğraflarımı Nasıl Çekiyorum ?



Aslında iki konu başlığı için de burada konuşma yapabilecek biri olduğumu düşünmüyorum. Çok daha iyi fotoğraf çeken kaliteli hesaplar var. Fakat çok fazla DM ve yorum gelince ben de böyle bir yazı yazayım dedim. 

Öncelikle bookstagram hesabını daha yeni açanlar için bazı öneriler sıralayacağım. Az önce de dediğim gibi yani bu öneriler benim fikrim ve uygulayıp uygulamamak size kalmış. Ben de burada çok eski sayılmam, geçen sene ağustos ayında açtım bu hesabı. Ve bu öneriler takipçi artırmaya yönelik değil daha çok nasıl kendinizi geliştirebileceğinize yönelik. 


1- Kitap yorumlarınıza özen göstermelisiniz. : Benim en çok dikkat ettiğim şey yorumlar. Yorumlarınızı elinizden geldiğince iyi ve kendinizi en iyi anlatabileceğiniz şekilde yazın. 
2- Yeterince aktif olun. : Bence bu gerçekten çok önemli bir nokta. Her gün en az bir paylaşım yapmaya özen göstermelisiniz.
3- Resimlerinizin iyi gözüktüğünden emin olun. : Çoğu kişi sanırım en çok fotoğraflara önem veriyor bu yüzden sizin de dikkat etmenizi öneririm. 
4- Özgün olun. : Sizi farklı ve özel kılacak şeyler yapın. Benim özellikle dikkatimi o tür hesaplar çekiyor.

Ben bu saydıklarımı tam olarak uyguluyor muyum, onu da bilmiyorum. :D Bu saydıklarım benim bir bookstagram hesabında en çok dikkat ettiğim özellikler. Şimdi fotoğraf çekme konusuna gelirsek; ben resimlerin çok iyi olduğunu düşünmesem de çok fazla fotoğraf için öneri istendi. Bu yüzden birkaç şey söylemek istiyorum. 

Ben fotoğraflarımı telefonumun kamerası ile çekiyorum. Ardından Vscocam uygulamasında resimi editliyorum. Uygulamadaki Hb2 efektini kullanıyorum ve çok nadir de olsa bazen diğer ayarlarla oynuyorum; parlaklık, kontrast, sıcaklık vs. Ve profilimde fark etmişsinizdir zaten, herhangi belli bir feed etrafında devam etmiyorum. Farklı arka planlarda çekiyorum. Fotoğraflarda  en çok dikkat ettiğim şeyler;
1- Özgünlük: Yaratıcı ve değişik fotoğrafları çok beğeniyorum.
2- Parlaklık: Çok koyu veya çok patlak resimleri sevmiyorum.
3- Yalınlık: Dağınıklıktan farklı olarak her şeyin uyumlu olması hoşuma gidiyor.
Tekrardan belirtmek istiyorum: bu saydıklarım benim uyguladıklarım değil. Başka hesaplarda hoşuma giden noktalar. Umarım biraz olsun size fikir verebilmişimdir. 

2 yorum: