4 Ocak 2016 Pazartesi

Kurucunun Kızı | Kitap Yorumu


Yazar: Amy Engel
Sayfa Sayısı: 272 (ciltli)
Yayım Tarihi: Mayıs 2015
Orijinal Adı : The Book of Ivy
Türü : Distopya 
Goodreads Puanı : 4.22/5
Benim puanım : 1/1

"Dehşet verici bir nükleer savaş sonrası Amerika Birleşik Devletleri büyük ölçüde yok edilmiş, sadece küçük bir grup hayatta kalmıştı. Geriye kalanları kimin yöneteceği konusunda Lattimer’lar ve Westfall’lar arasında çıkan savaşı Westfall ailesi kaybetmişti. Ve beş yıl sonra barış ve kontrol, her yıl yapılan bir törenle, kaybeden tarafın kızları ile kazanan tarafın erkeklerinin evlendirilmesiyle sağlanmaktaydı.
Bu yıl benim sıram gelmişti. Benim adım Ivy Westfall ve görevim basitti: Başkan’ın oğlunu, müstakbel kocamı öldürmek ve Westfall ailesinin gücünü geri kazanmasını sağlamak. Ama görünen o ki, Bishop Lattimer ya çok yetenekli bir oyuncu ya da ailemin iddia ettiği gibi kalpsiz, zalim bir çocuk değil. Hatta beni bu dünyada gerçekten anlayan tek kişi bile olabilir. Ama kaderimden kaçmama imkân yok. Ben Westfall mirasını geri alacak kişiyim. Bishop ölmeli. Ve onu öldüren ben olmalıyım…" (Tanıtım Bülteninden)


Geçen günlerde serinin 2.kitabı olan Devrimin Kızı'nı bitirdikten sonra seri yorumunu yapmak için bayağı heyecanlıyım.  İlk kitabı Eylül ayında Okuoku'nun 9.90 kampanyasından alarak okumuş, ardından gözlerim yollarda serinin devam kitabının çıkmasını beklemiştim. Kitap yasağım olduğu için malesef çıktığı ay kasımda alamamıştım :'( Ancak bahsettiğim yılbaşı alışverişiyle aldım ve kargonun geldiği gün başlayıp,bitirdim. Serinin son kitabı olduğundan kitap bittiğinde çocuklarını kartal kapan Fatma Girik kadar çaresiz hissettim kendimi.

Hemen ilk kitabın konusuna gelirsem -tanıtım bülteninden anlamışsınızdır-;  İki nesil önce yaşanan bir nükleer savaş dünyayı neredeyse yok etmiş ve oldukça küçük bir topluluk hayatta kalmış. Ivy’nin büyükbabası tarafından bulunan uygun bir yerde bu insanlar toplanmışlar. Ancak güç dengelerinin iç savaşlarla değişmesi sonucu yönetim Başkan Lattimer'e geçmiş. Bu düşmanlığı biraz olsun azaltmak için bir uygulama başlatılmış;  kazanan tarafın erkekleri kaybeden tarafın kızlarıyla evlendiriliyormuş. Bu yılsa sıra 16 yaşındaki Ivy Westfall'da ve annesini öldüren başkanın oğluyla evlenmek zorunda. Ancak babası tarafından kurukan planla o bir eşten ziyade bir katil görevinde. Yönetimi yeniden ele geçirmeleri için Bishop'u öldürmek zorunda.



Olay bunun etrafında şekilleniyor ve ben yine ilk kitabını bir oturuşta bitirmiştim ki favori kitaplarımı yayınladığım blog yazısında da bu kitaba yer vermiştim. Açıkcası konusu zaten alışık olduğumuz distopya türlerinden.Fakat olayları işleyiş tarzı ve okuyucuya verdiği haz inanılmaz. Ben okurken hiç sıkılmadım.Eğer distopya yönüyle değerlendirirseniz farklı bir şey yoktu ama bütünüyle gerçekten çok iyiydi.






 Anlatım tarzından bir eleştiriye tutarsak; yazarın üslubu samimi ve kahramanın gözünden, sanki o kişiyi gerçekten yaşıyormuşcasına gerçekçiydi. Yani kendinizi çoğu yerde hikayede hissedebiliyorsunuz.







Çok fazla aksiyon dolu olay bulunmasa da açıkcası bana sadece Bishop bile yetti. Ahh, onun kadar masum seveni var mı ? Şu an onu düşünürken bile gözlerimden kalp fışkırıyor <3. Yav, bugüne kadar en sevdiğim erkek karakter sanırım kendileri. Onunla ilgili her satırda daha da aşık etti beni kendine, bu yazıyı yazdıktan sonra hemen gidip sarılacağım kitaba. Sanki ona sarılıyormuşum gibi hayal ederek. Spoiler vermemek için zor tutuyorum kendimi. Resmen yazıp yazıp siliyorum çoğu şeyi :D Ama Bishop anlatılmaz gençler o yaşanır ;)

Ivy hakkında diyeceklerimin çoğu öfke dolu.  Ben bu tür karakterlere pek ısınamıyorum. Her ne kadar cesaretli ve gözüpek bir kız olsa da bence insanlara güvenmediğinden onları çok fazla inciten biri. Karşındakilerinin duygularına kesinlikle inanmıyor. Bunu daha çok sistemin onu sürekli bir şeylere zorunlu tutmasıyla açıklasa da ne diyeyim ben ısınamadım ona. ( Laf aramızda Bishop'ı da hiç hak etmiyor :( )


Kitabın sonunda böyle ağzım açık kaldım ve anında 2.kitabı araştırdım. Spoiler verip sizi üzsem mi diye haince planlar kuruyorum ama rahat olun. Sıfır spoiler :P Aslında son 30 sayfada olacakları sezdim fakat oraya gelene kadar olayların hiç bu şekilde ilerleyeceğini tahmin etmemiştim. 


Biraz da tasarımdan bahsedelim değil mi ama ? Sonuçta insan bazen konusundan ziyade tasarımından bile alıyor bazı kitapları. En sevdiğim kapakları genelde Yabancı ve Novella Yayınları çıkarıyor ki, Yabancı Yayınları yine gönüllere taht kuran bir kapak ile karşımızda. Resimdekiler ise farklı ülkelerdeki kapakları. Zaten orjinal kapak kullanılmış ki gayet de güzel olmuş :)

Kitap için aslında içimde çok fazla şey var fakat bunları nasıl yazıya dökeceğimi bilemediğimden bu yorumu burada sonlandırıyorum. Yakında da Devrimin Kızı'nın yorumunu girerim. Yeni yazılarım için beni takip etmeyi unutmayın :)

XOXO,
Kitapseverhayalperest.

2 yorum:

  1. Benim de Ivy’ye kızdığım zamanlar oldu valla.Hele körü körüne ailesine güvenmenin ne sonuçlar doğurduğunu kitabın sonunda anlıyor arkadaş -,- (Anlamadı) İkinci kitapta da aynı hataya düşüyor ve ben o sayfaları okurken çıldırdım. Cidden çıldırdım.Ivy karşımda olsa bir kaşık su da boğacaktım resmen.Ivy ve Bishop’a gelecek olursak bence Bihop’ı biz hak ediyoruz :D :D Bir diğer taraf ise ablası ve babasına değinecek olursak babası hastaklıklı birisiydi bence. Ruhu hstalıklı sinir adam -,- Ablasının ise gözünü makam bürümüştü. En kıl olduğum iki karakterdi. Bence bu kitap ikincisinden daha güzel daha hoştu açıkçası. Ah, Bishop. Çok ama çok etkilendiğim bir kitap karakteridir – gözlerinden kalp fışkıran emoji- Kitabı da okutturan kişi de Bishop bence. Çok masum , sadık ve güzel seven bir adam. Alıp bağrıma sokup saklayasım vardı kitabı okurken :D İmkanım olsa yapardım vallahi :D Kitap cidden çok hoş ve sadece Bishop için bile okunur bu kitap. Tek üzüldüğüm nokta ise bu kitabın ikincisini 5 ay beklemem ve sonucunun hayal kırıklığına uğramam olması. Çok farklı hayal etmiştim ama olmadı be. Ama tekrardan Bishop’ı okumak güzel gelmedi diyemem :D Diğer kitabın yorumunu da bekliyorum canım benim ellerine sağlık çok hoş bir yorum olmuş :) Yorumlarını bekliyorum! Kendine çok iyi bak :* :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh o Ivy , saç baş yoldurur insana. Bishop'ı bize yollasınlar dediğin gibi. :D İİlk kitabı kesinlikle ben de daha çok beğendim. Özellikle Ivy'nin düzelmesini bekliyordum ama olmadı. Babası ve ablasını yolda görsem boğazlarım o derece sevmiyorum. Dediğin gibi hastalıklılar ya . Yorumumu beğenmene çok sevindim ve teşekkür ederim :) Diğerinin yorumunu da en kısa zamanda gireceğim. Sen de kendine iyi bak,hoşçakal :* <3

      Sil