18 Ocak 2016 Pazartesi

Mucize | Kitap Yorumu


Kitap Adı: Mucize
Yazar: R.J. Palacio
Orjinal Adı: Wonder
Sayfa Sayısı: 336
Yayınevi: Pegasus
Goodreads Puanı: 4,42/5
Benim Puanım:1/1

Tanıtım:

Kaderinde Sıradışı Olmak Varsa Sıradan Kalamazsın…

Merhaba, adım August. Size nasıl göründüğümü anlatmayacağım. Aklınıza ne geliyorsa muhtemelen ondan daha kötü görünüyorumdur.

August (Auggie) Pullman yüzünde fiziksel bir bozuklukla doğduğu için, normal bir okula gidemiyordu… şimdiye kadar. Yakında Beecher Ortaokulu'nda beşinci sınıfa başlayacak ve ömrünüzde bir kere bile "yeni çocuk" olduysanız, bunun ne kadar zorlu olduğunu tahmin edebilirsiniz. Dondurma yemek ve Xbox'ında oyun oynamak gibi sıradan şeyleri seven Auggie aslında sadece sıradışı yüzü olan, sıradan bir çocuk. Peki, yeni sınıf arkadaşlarını, görünüşünün ardında kendisinin de onlar gibi olduğuna ikna edebilecek mi?

***


Merhaba ! Sınav haftası yüzünden okumuş olduğum kitapların yorumunu bir türlü girememiştim. Ama önümüzdeki günlerde aktifliğin dibine vurarak birçok kitap yorumu paylaşmayı düşünüyorum. 

Bunlardan ilki ocak başında yapmış olduğum alışverişten gelen Mucize! Kitabı birçok bookstagram hesabında görmüş ve olumlu yorumlarla karşılaşmıştım. Konusunun ve kapağının da dikkatimi çekmesiyle aldığım bir kitap oldu.

Kitapta baş karakterimiz olan August adında Goldenhar sendromlu bir çocuk bulunuyor. Alışılagelmişin dışında olan fiziksel özellikleri yüzünden bu zamana kadar eğitimini evde alan bir çocuk. Ancak annesi artık onun bu tabuyu yıkması gerektiğini düşünerek, onu Beecher Ortaokulu'na yazdırıyor. Kitapta August'ın karşılaştığı durumları, yaşadıklarını okuyoruz.

Olaylar sadece August'ın ağzından değil etrafında olan kişilerden de aktarılıyor. Böylelikle belki de bazı durumlara çift yönlü bakmış olabiliyoruz. Konuyu bir kenara bırakıp benim kitap hakkında düşüncelerime bakıcak olursak sanırım yazmam gereken çok şey var. İnsanların dış görünüşüne önem vermediğimizi ne kadar dile getirsek bile çoğumuz ister istemez kişilere ona göre yaklaşıyor. Halbuki bir insanın asıl içini gördüğümüzde işte o zaman o kişiyi tanımış oluyoruz. 

Dış görünüşün farklılığı ile ilgili bugüne dek birçok kitap okudum, film ve dizi izledim. Fakat beni içlerinden en çok etkileyen Mucize oldu. Çünkü bilmeden söylediğimiz bir sözün, yaptığımız bir davranışın bir insanda ne denli etkiler bırakabileceğini anlatmayı inanılmaz başaran bir eser. Okuduğum her satırda dönüp kendi davranışlarıma ve düşüncelerime baktım. Çoğu yerde bakış açımın değiştiğini hissettim. 

Anlatım olarak yazar kimin ağzından olayı aktarıyorsa kendinizi o kişinin iç dünyasında buluyorsunuz. Yani August anlatırken 10 yaşındaki bir çocuğu dinliyor gibi hissediyorsunuz. Hikayenin sürükleyiciliği ve ilgi çekiciliği de buna eklenince kısa bir sürede bitirmiştim. Zaten sürekli "Bir bölüm daha!" diyorsunuz :)

Kitapta ek olarak August'ın öğretmeni Bay Brown'un ve onun verdiği karpostal ödevi için öğrencilerin yazdıkları öğretiler var. Hoşuma giden birçok cümle bulunuyor. Bunlardan biri de ; "Audentes fortuna iuvat.". Türkçesiyle "Talih cesurdan yanadır."

Goodreads'te kitaptaki ana karakterlerin çizimleriyle isimleri yer alıyor. O resim ;

Bu ise kitabın tanıtım videosu  ;



Kitabı rahatlıkla size tavsiye edebilirim. Bakış açınızı genişletecek ve empati yeteneği kazanmanızı sağlayacak bir kitap. Ben okurken büyük bir zevk aldım ve bana birçok şey kattığını düşünüyorum.Zaten kitaba 1 üzerinden 1 puan verdim, hemen okuyun !

Bir sonraki yazıda görüşmek dileğiyle !

XOXO,
Kitapseverhayalperest.




2 yorum:

  1. Ay kitabı merak etmedim değil anlattıkça daha da meraklandım yahu! Herkes bayılıyor bu kitaba ama bir türlü almaya fırsatım olmadı ne yazık ki :/ Ön yargı tabularının yıkıldığı bir kitap galiba yani en azından ben öyle anladım :D Ay inşallah bir an önce alabilirim ^.^ Ellerine sağlık canım kitap listeme kitap ekleniyor sayende :D Kendine çok iyi bak :** <3 Diğer yorumları da sabırsızlıkla bekliyorum ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yahu sen böyle yorum yazdıkça benim daha da fazla kitap yorumu giresim geliyor. Liste kabarsın, benimki de bayağı genişledi. Bu kitabu da ekle oraya mutlaka. Ön yargı rını yıkanbir kitap, doğru anlamışsın. :D Sen de kendine çooooooook iyi bak, haydi hoşçakal ! :* :*

      Sil