22 Ocak 2016 Cuma

Devrimin Kızı | Kitap Yorumu

Merhaba! Bugün ilk dönemin son günü ve karnemi aldım. 9.sınıf öğrencisiyim ve notlarım fena değil. Karneleri aldıktan sonra arkadaşlarla gezmeye gittik ve Delibal'a girdik. Film hakkında geniiiiiş bir yorum girmeyi düşünüyorum. Şimdi ise ne zamandır beklettiğim Devrimin Kızı kitabı hakkında konuşacağım biraz :)

*****
PUANIM : 0.6



(TANITIM)

Ben Ivy Westfall. Kurucunun kızı. 

Nükleer bir savaş sonrası hayatta kalan az sayıdaki insandan biriydim. 16 yaşında kendimi bir güç savaşının ortasında buldum. Annemin katilinin oğluyla evlenmeye zorlandım. Görevim o kadar da zor değildi. Devrime öncülük edebilmem için kocamı öldürüp ailemin yönetimi ele geçirmesini sağlamalıydım, o kadar… 

Ben Ivy Westfall. Artık sistemin kurbanı değilim. Görevim artık eskisinden daha zor. İnandığım şeyler uğruna, her şeyimi kaybetme pahasına savaşacağım… 

İsmim Ivy Westfall. Ben Devrimin Kızı'yım. 

*****
Kitap Kurucunun Kızı'nın devam kitabı olarak yanlış hatırlamıyorsam 6 Kasım'da çıktı. Her ne kadar hemen almayı istesem de ailem kitap yasağı koyduğu için alamamıştım. Aralık ayının sonunda aldım ve yılın ilk kitabı oldu. Kitabı acayip merak ediyordum. Çünkü ilk kitap çok beklenmedik bir yerde bitti. Sanki bir film tam ortadan ikiye bölünmüş gibi. İlk kitabı beğendiğim için bu kitaba beklentim yüksekti ve bir kez daha bir kitaba yüksek beklentiyle başlanılmaması gerektiğini deneyimlemiş oldum.

İlk kitabın sonunda -okumayanlar için SPOİLER olabilir!!- Ivy çitin gerisinde kalmıştı, ailesi ise hiçbir şekilde onu savunmamıştı. Bu kitapta da Ivy'nin çitin geride yaşadıklarını ve bunlara Bishop'ın etkisini okuyoruz. İlk kitabın yorumunda da bahsetmiştim, Bishop! O çok sevdiğim bir erkek karakter, büyüleyici derecede masum seviyor Ivy'yi.

Sanırım spoilersız kitap hakkında bu kadar bilgi verebilirim :D.Şimdi beğendiğim ve beğenmediğim yönlerden bahsedeyim biraz. Sanırım en beğenmediğim yön Ivy'nin beni sinir eden o hareketlerine devam etmesiydi. Her sayfada delirmemek için zor tuttum kendimi. Evet, belki bu kadar yoğun duygulara alışık değil. Fakat, o Bishop ya! Onu insan üzmeye kıyamaz yahu :'(

Anlatım olarak beğenmediğim kısım ise Westfall hakkında verilen bilgilerin yeterli olmamasıydı. Arada bir verilen bilgilerle kafam karışmadı değil. Bir diğer zayıf yön ise; sanırım distopya olarak baktığımda ortada pek bir şey göremememdi. İlk kitapta daha az olay olmasına rağmen o bana daha aksiyonlu gelmişti. Sanki bu kitapta, olaylar uzatılmak için yazılmış gibi geldi.

En sevdiğim şey yine Bishop oldu! Yine, yeniden ona aşık oldum sanırım. Çoğu yerde "Bırak şu Ivy'yi,sen bana gel" diye haykırdım. Ama adamımız beni pek takmadı, aşkından vazgeçmedi. Anlatım olarak o akıcılığı yine vardı. Sayfalarda kendinizi orada hissediyorsunuz. Ama yine de beni hüsrana uğrattı. Sanırım bunun en büyük neden ilk kitapla beklentilerimi tavana çıkarmamdan başka bir şey değil. Aslında bu her şeyde böyle. Hiçbir şeyin devamı ilkindeki o heyecanı veremiyor.

Bu da orjinal kapak tasarımı. Ben bizimkini daha çok beğendim. :)


*****

Alıntılar

Uyurken başımın üzerindeki yıldızlara, arazide yürürken kaslarımda beliren ağrıya alışmıştım. Dünyanın seni tanımlamasına izin vermektense, kendi dünyanı tanımlamakla gelen özgürlüğe.

Ama sevgi budur zaten, değil mi? Sırf biri seni hayal kırıklığına uğrattı diye onu sevmeyi bırakmazsın.

Dünya bizim kayıplarımızı, üzüntümüzün derinliğini hiç umursamadan dönmeye devam ediyordu.

Yaptığımız şeyde, kontrolü elimize almakta, tehlikeli hatta belki aptalca olsalar da kendi seçimlerimizi yapmakta güç yatıyordu.

*****
Bunlar da bu seriye yapılan fanmade çalışmaları ;




2 yorum:

  1. Yorumunda hepsine katılıyorum özellikle de Bishop gel bana kısmına :D Kitabı okuyan çoğu insan neyin devrimini yaptığını soruyorlar haklılar da bence. Ki bende böyle yorumları görünce düşündüm "Harbi neyin devrimini yaptı bu kız?" dediğim oldu açıkçası. Kitap akıcıydı ama sanki bazı olaylar silik kaldı ve de distopik yönüyle biraz zayıftı. Ama okuduğuma pişman mıyım? Hayır! :D Bishop için her şey değer. O olsun yeter. Bu kitap sırf Bishop için bile alınır yahu! Yorumun çok güzeldi kendine çook iyi bak diğer yorumlarda görüşmek üzere hoçakal! :* :* (Ay şu an aklıma geldi fanmade çalışmalarındaki ev okurken gözümde canlanan ev ile birebir resmen ya shshsh)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumumu beğenmene ve katılmana çok mutlu oldum. :) Ahh, o Bishop! Yoksa okunmaya değmez bir kitap. Resmi görünce ben de şaşırdım, benim de tam hayal ettiğim şekilde. Başka yorumlarda görüşürüz, kendine iyi bak! :* :D

      Sil