11 Aralık 2015 Cuma

Kitap Yorumu | Sevgilimden Son Mektup

Herkese Merhaba !

Bugün haftanın en sevdiğim gününün mutluluğu yüzümden okunuyor. Tabi siz şu an yüzümü göremiyorsunuz ama emin olun tebessüm var yüzümde. Cuma kadar tatlı, sevimli bir gün var mı ? Günler demişken sanırım salı günü bitirmiştim Sevgilimden Son Mektup'u. Yorumunu okul yüzünden anca girebiliyorum. Kitabı ertesi gün okul olmasına rağmen saat 2'de bitirmiştim ve bitirdiğimde o kapağını kapatırken kısa bir dram filmi çekiyor gibi hissettim kendimi. Hiç bitmesin istedim ama maalesef her şey gibi onun da bir sonu oldu :'( Ah, hem hüzünlü hem aşk dolu muhteşem bir kitap ! 



Yazar: Jojo Moyes
Çevirmen: Solina Silahlı
Sayfa Sayısı: 480
Yayım Tarihi: 2013
Dili: Türkçe
Yayınevi: Pegasus Yayınları
Tür: Günümüz/Tarihi Aşk
Benim Puanım: 0.9
            



İnsanı büyüleyen ve bittiğinde gününe döndürüp afallatan bir aşk hikayesi.

Yazar Jojo Moyes'in okuduğum 2.kitabı; ilk Senden Önce Ben'i okumuştum. O kitapta yazarın diline hayran kalmıştım ve Sevgilimden Son Mektup'u büyük beklentiler içinde okudum. Beklentilerimi bütünüyle karşıladı !


Konusuna gelirsek ; Ellie Haworth adında , ünlü ve karizmatik bir yazarla ilişki yaşayan gazeteci bir gün gazete binasının tozlu arşivinde 1960'lardan kalma aşk mektuplarına rastlar. Acı dolu aşk hikayesinin parçalarını birleştirmeye çalışırken kendi hayattı da tamamiyle değişir.

Mektuplarda Jennifer ve Anthony adında iki aşığın hüzün dolu aşk hikayesine rastlıyoruz. Bölüm başlangıçlarındaki yazıları okuma alışkanlığım olmadığından bazen tarihleri karıştırdım ve geçmişte anlatılan olaylarla kafam karıştı.  Ancak sonradan durumu fark edip işe el koydum ;) 




Spoiler vermemek için kendimi o kadar zor tutuyorum ki sanki sözcükler ağzımdan çıkıyor gibi şu an dudağımı ısırmakla meşgulüm. O aşk var ya, o aşık adam okunmadan yaşanamaz. 


Resmen tek şu alıntı tüm kitabı özetliyor. Ah, o Anthony ! Ya böyle aşklar kaldı da benim mi haberim yok ? Kitapta öyle bir aşk anlatılıyor ki okurken-yazının başında da dediğim gibi- saatin farkına varamadım. Aslında başka bir açından baktığımızda iki aşık olarak bahsettiğim Jennifer ve Anthony ; biri evli , diğeri de fazlasıyla kadınlara düşkün. Ama yine de işler öyle bir hal alıyor ki onların bu aşklarını en derinimzden anlıyor ve hissediyoruz.

Ellie'ye gelince ilk evli bir adamla birliktelik sürdürürken onu hiç sevmemiştim. Hele ki ilişkisi hakkında konuşurken kendisini masum çıkarması beni deli etmişti. Ancak sonradan Moyes, karakterin iç dünyasını o kadar güzel bizlere sundu ki düşüncelerim yön değiştirdi.

Fazla yoruma gerek yok sanırım; bu baş döndürücü aşk hikayesini hala okumadıysanız çok şey kaybediyorsunuz... Alın, okuyun ! 

Kitaba 0.9 puan verdim, bu puanın ne anlama geldiğini öğrenmek için sol taraftaki değerlendirme sitemime bir göz atın :) Ayrıca kitap hakkındaki paylaşımlarım için İnstgaram hesabımı-sağ taraftan ulaşabilirsiniz- ziyaret etmenizi öneririm !

XOXO,
Kitapsever Hayalperest.

3 yorum:

  1. Ay ama bu kitapta listeme eklendi :D Vallahi her geçen gün bir çığ misali kabarıyor liste :D Ama cidden ismini çok duymuştum bu kitabın ama hiç ilgimi çekmemişti ta ki yorumu okuyana kadar :) Merak uyandırmadı değil yani :D Jojo Moyes'in Senden önce Ben kitabında en ağırından spoiler yediğim için okuyamadım ne yazık ki -.- İlk bu kitapla başlayalım o zaman kalemini okumaya. Yorumuna bir yeni bir kitap keşfettirdiğin için seviniyor, listeye eklendiği için de nasıl alacağım sorusunu kara kara düşüyorum yahu! :D Diğer yorumları azıcık korka korka ama sabırsızlıkla bekliyorum canım benim :D Kendine çok iyi bak :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy adını görür görmez büyük bir tebessüm doldurdu yüzümü.:) Liste artsın , sorun değil kitaplar okunmak için var. Valla benim de çok kabarık, ne yapıcağım bilmiyorum :( Ama bu kitabı mutlaka oku derim , aşk türü sevmiyorsan bile okutur kendini o derece. Vakit buldukça önceden okuduklarımın da gireceğim yorumlarını. Senin gibi sıkı takipçim olunca büyük özenle yazıyorum yazıları. Sen de kendine iyi bak :*

      Sil
    2. Gülümsemeni sağlayabiliyorsam ne mutlu bana💖 Senin dünyanda olmak bir harika! 😍😍 Sıkı bir şekilde takibe devam o zaman 😊😊

      Sil