7 Aralık 2015 Pazartesi

Favori Kitaplarım

Merhaba !


   Pazartesi olduğundan mı bilmiyorum ama öyle bir miskinlik var ki üstümde anlatamam. Sabah yataktan kalkmak için bayağı çaba harcadım. Çünkü o sıcacık yatağın kollarından ayrılmak o kadar kolay değil. Ama hemen bu havayı atıp sizlere bugüne dek okuduğum kitaplar arasından en beğendiklerimi söylemek istiyorum. Seçmekte çok zorlandım, çünkü onların hepsi benim bebeklerim gibi. Önce yaklaşık 20 kitaplı bir listeyi 10'a düşürdüm. Sonra da oradan okumaktan en çok zevk aldığım taaaam 5 kitabı seçtim. Yani o kadar kitabın içinden bu sayıya kadar inmek için bazılarına ihanet ettim. Umarım bana kırılmazlar :'( Tabi sonra bir de bir sıralama yapsam mı diye düşündüm ama ne kadar uğraşsam da yapamadım. Yani siz bu beş kitabı da eşit ölçüde sevdiğimi düşünerekten okuyun postu :D









Hayvan Çiftliği | George Orwell
İlk okuyuşum yaklaşık olarak 1 sene öncesine denk geliyor. George Orwell ile tanıştığım ilk kitap.  Her ne kadar Stalin'in yönetimi hakkında yazıldığı söylenen bir eser olsa da günümüzden bile örnekler bulabileceğiniz, yalın diliyle anlatmak istediğini çok iyi ileten bir roman.



İçimizdeki Şeytan | Sabahattin Ali
Ömer ve Macide'nin ilişkisini anlatırken kendi iç dünyama ayna tutulmuş gibi hissettiğim bir kitap. İnsanın kendisinin bile farkında olmadığı ama okuduğunda o hatırlanmışlık hissi veren, dünyalarımızın derinliklerinde saklı düşünceleri gün yüzüne çıkartıyor. Yapılan o ruh çözümlemelerindeki ustalık yazarın kaleminden hiçbir satırda eksik olmuyor ve siz de bunun keyfini sonuna kadar yaşıyorsunuz. 



Bir Çift Yürek | Marlo Morgan
Tüm değer anlayışımı alt üst etmişti zamanında. Tüm varlıkların aynı bütünde yer aldığını çok iyi anlatan bir eser. Varolan her şeyin inanılmazlığını okudukça başınız dönebilir biraz ama kesinlikle insana bir çok şey katan kitaplardan biri.



Kurucunun Kızı | Amy Engel
Şu ana dek yazdıklarım biraz daha eski ve edebiyatın ta kendisi diyebileceğimiz türden kitaplardı. Şimdi ise başka bir kıyıya sürüklüyorum sizi. Okuyalı çok olmayan ve 2.'ni bir an önce alamk istediğim kitaptır kendisi. O akıcı dili, Bishop'ı mükemmel kılan üslubu ve insanı kendine çeken olaylarıyla benim en iyilerim arasında yer alan bir eser.




Ejderha Dövmeli Kız | Stieg Larsson
Her ne kadar macera türü kitapları okumaya bayılsam da çok az bu türde kitap okuduğumu fark ederek okuduğum bir kitap. Ah, spoilersız nasıl söylesem diye akla karayı seçiyorum. Sanırım sonunu tahmin edemediğiniz ve bittiğinde size büyüleyici gelen kitaplar vardır ya heh, işte onlardan biri der noktayı koyarım.{Tabiki de yazarın soyadını kapağa bakarak yazmadım .s}

Birbirinden apayrı eserler seçmeye çalıştım ki ruhumun ve karakterimin her yanını görmenizi istedim. Siz de en sevdiğiniz kitapları benimle paylaşırsanız çok mutlu olurum. :)
Tek derdiniz çok kitap az zaman olsun.

XOXO,
Kitapsever Hayalperest.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder